Tweede week: rotte eieren & Funky Green - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Eva Brave - WaarBenJij.nu Tweede week: rotte eieren & Funky Green - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Eva Brave - WaarBenJij.nu

Tweede week: rotte eieren & Funky Green

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hello everyone,

Ik ben nu precies 2 weken op reis en het is ongelofelijk en heel erg leuk hoeveel mensen je ontmoet. Ik zit nu in Rotorua, dat ligt vrij centraal op het Noordereiland, en heel toevallig heb ik hier in de hostel een meisje ontmoet dat in Amsterdam woont en bij Elise in de klas heeft gezeten, we kennen elkaar dus eigenlijk via via! Het is een kleine wereld. Het is leuk om af en toe weer eens Nederlands te praten, ook al spreken we voornamelijk Engels.

Afgelopen vrijdag ben ik uit Hastings en van m'n nieuwe Duitse vrienden vertrokken en hier naar Rotorua gegaan. De hostel die me was getipt en waar ik oorspronkelijk heen wilde was helaas vol toen ik daar aankwam, dus ik moest op zoek naar een andere. Ben uiteindelijk terecht gekomen bij een gezellige, kleine hostel met een hele leuke naam: de Funky Green Voyage.

Rotorua is een maffe plek, er is hier veel geologische activiteit dus buiten ruikt het altijd naar zwavel, lees: rotte eieren. Er zijn veel plekken waar random stoom uit de grond komt, je hebt natuurlijke hot pools en veel geologische parken met gekleurde meren en geisers. Ook is er een bos dat The Redwoodforest heet en waar alle bomen rode stammen hebben (zie foto).
Samen met het Nederlandse meisje die ik heb ontmoet, Sara, heb ik een Canopy Tour gedaan. Dat was een tour via ziplijnen in een tropisch achtig woud. De twee jongens die onze gids waren vertelden eerst wat over het woud en lieten de vallen zien waarmee ze ratten, Possums en Stoats proberen te vangen, zodat ze de populatie oorspronkelijke Nieuw-Zeelandse vogels in het woud weer kunnen laten groeien. Ze gebruiken de opbrengsten van de tours ook om het woud verder te laten ontwikkelen en willen uiteindelijk zelfs proberen om de Kiwi (die op uitsterven staat) in het woud terug te brengen als de roofdieren weg zijn. Na deze uitleg gingen we de bomen in en vlogen we via de ziplines rond over de boomtoppen. Sommige waren heel hoog en duurden vrij lang, dus dat was heel gaaf.

De volgende dag zijn Sara en ik vroeg op gestaan om te gaan raften op de Kaituna river. Deze rivier heeft de hoogste commerciële waterval waar over geraft wordt ter wereld, 7 m hoog! Het was echt heel erg leuk, ook al zijn we wel omgeslagen toen we van de waterval afgingen. Gelukkig gebeurt dat daar heel vaak, dus er was niets aan de hand. Na het raften ben ik met mensen uit de hostel naar de hot pools gegaan, waar we heerlijk twee uur in het zonnetje in het warme water hebben gezeten.

Hierna kwam mijn laatste dag in Rotorua. Deze begon met een trip naar Wai O Tapu, het geologische park dat me door iedereen was aangeraden. Er was een vrouw die er die dag ook toevallig heen ging en ik kon met haar meerijden (scheelt dan ook meteen weer 30 dollar). Het park heeft allerlei meertjes in waanzinnige kleuren en het is heel mooi, het stinkt er alleen wel verschrikkelijk naar zwavel. Ik had het plan om de rest van de middag in de zon te gaan liggen en verder niks te doen, maar wat vrienden uit de hostel kregen spontaan een idee voor een wandeling en ik ben toch maar meegegaan. Het was heerlijk weer en een leuke wandeling dus dat was een goede keuze.

Mijn tijd in Rotorua zit er ondertussen op, ik heb het laatste deel geschreven in Waitomo, waar ik net ben aangekomen. De busreis van Rotorua naar hier was bijzonder, want ik was de twee uur durende busreis de ENIGE passagier. Ik heb de hele busreis dus met de buschauffeur gepraat en hij heeft me van alles verteld over Nieuw Zeeland, ik had per ongeluk m'n eigen privétour.

Lots of love,
Eva

  • 23 Oktober 2016 - 13:47

    Oma:

    Eef, wat een heerlijk verslag weer. Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin.Fijn hoor.
    En wat maak je weer leuke dingen mee. Hoewel zo'n stinklucht, lijkt me niet zo lekker, maar wie weet , went het wel.
    De natuur is wel prachtig hoor. Dat is genieten, denk ik.
    Wim en ik zijn net een paar dagen in de buurt van Giethoorn geweest. Zo leuk, papa en mama kwamen gisteravond ook met Robbie langs en hebben we heerlijk gegeten in Giethoorn.
    Wat een ontzettend leuk plaatsje.
    Wim en ik hebben 'smiddags een boottocht gemaakt door het dorpje en de buitengebieden. Heerlijk! Het was stralend weer, dus extra boffen.
    Nu weer een normale week en zondag hebben we in Volendam een concert van het Volendams operakoor. ook weer leuk. Zo zie je maar, dat er steeds wat leuks op ons pad komt.
    Van de week zal ik ook proberen het nieuwgeboren olifantje te fotograferen.
    Stoere kleindochter, veel plezier en tot mailens, Je trotse oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Be Brave ~ backpacking in Nieuw Zeeland

Actief sinds 09 Okt. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7120

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 01 Mei 2017

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: